Cicle Gaudí de Cinema Català

El Cicle Gaudí és una projecte que impulsa l’Acadèmia del Cinema Català amb el suport de la Generalitat de Catalunya, les Diputacions de Barcelona, Girona, Lleida i Tarragona i la Fundació Víctor Grífols i Lucas. Constitueix una xarxa estable de sales a Catalunya que porta 10 pel·lícules catalanes l’any, una cada mes, a més d’una vuitantena de poblacions de tot el territori, entre les que es troba el Casino Prado Suburense, que acompanya al Cineclub Sitges.

DIJOUS, 20 DE GENER

Pan de limón con semillas de amapola
de Benito Zambrano

20.30 h · Cinema Prado

Pa de llimona amb llavors de rosella és un relat sobre l’amistat, la maternitat i els secrets que amaga una recepta de pa oblidada a l’illa de Mallorca.
També és la bella història de dues germanes que, després de molt de temps separades pel destí, es retroben al seu poble natal a la illa d’emocions contingudes, de relacions que es van quedar esperant en el passat i de secrets familiars que s’amaguen durant massa anys .
És també una història d’amors perduts i tornats a trobar i del tan necessari amor maternal. Però, sobretot, és una història sobre un grup de dones que, amb llibertat i valentia, decideixen agafar les regnes de la seva vida i del seu futur.

DIJOUS, 17 DE FEBRER

Las leyes de la frontera
de Daniel Monzón

19.00 h · Cinema Prado

A la frontera entre la meva infantesa i adolescència, en un barri que era frontera entre l’extraradi i la gran ciutat, somiava que José Antonio de la Loma portés al cinema les Últimes tardes amb Teresa de Juan Marsé. Han passat (molts) anys i una altra Teresa, aquí simplement Tere (noms que s’escurcen com s’escurça la vida), ha complert la meva fantasia de quinze anys. Les lleis de la frontera ja era a l’esplèndida novel·la de Javier Cercas una coda gironina a Marsé, i en la seva no menys supèrbia adaptació cinematogràfica, la pàtina de romanticisme, delinqüència i poesia vital que va fer de De la Loma el nostre Nicholas Ray. Les pel·lícules de Daniel Monzón sempre han girat al voltant de la fi de la innocència com una aventura agredolça i Les lleis de la frontera hi respon.

DIJOUS, 17 DE MARÇ

Sis dies corrents
de Neús Ballús

20.30 h · Cinema Prado

Sis dies corrents és una pel·lícula de gènere híbrid, que conjuga la ficció amb elements prestats de la realitat. El film conserva la sensibilitat característica de la seva autora però aquesta vegada Ballús s’allunya del drama per endinsar-se en un to aparentment lleuger, convertint la proposta en una comèdia singular.
Com és habitual a la seva filmografia, a Sis dies corrents Ballús treballa amb un càsting format íntegrament per no actors que s’interpreten a si mateixos. Després de dos anys de càsting i documentació a l’univers dels lampistes i electricistes, Ballús va triar el trio de protagonistes -fontaners reals- interpretant la gran varietat de situacions que sorgeixen quan entren a casa d’un client per fer una reparació. Tot l’elenc, sense experiència al món del cinema, va passar per un taller de preparació abans del rodatge.
La filmació es va fer de forma cronològica. Així mateix, al rodatge Ballús va incorporar metodologies del documental per obtenir dels protagonistes interpretacions i situacions fresques, autèntiques i sorprenents alhora. Sota una capa d’humor, lleugeresa i quotidianitat, les sis històries que conformen el film (corresponents a sis dies d’una setmana laboral) amaguen una reflexió profunda sobre els prejudicis que s’activen quan ens veiem obligats a conviure amb algú diferent de nosaltres. En un moment en què les mostres d’intolerància i racisme són molt presents, la pel·lícula vol oferir una nova mirada sobre un dels reptes més grans als quals s’enfronta la nostra societat, diversa i multicultural: el repte de comprendre l’altre.